«Ο Ορφανός Τζάο» του Ζι Ζουν Ζιανγκ στο Εθνικό Θέατρο, 2018

Η μάσκα του Κακού: ο Κανένας και όλοι Το θεατρικό έργο Ο ορφανός Τζάο αναφέρεται στην περίοδο της δυναστείας των Τζιν στην Κίνα (265-420 μ.Χ), όπου οι διαμάχες των αυτοκρατόρων, ή/και των […]

“Ξύπνα Βασίλη” του Δ. Ψαθά στο Εθνικό Θέατρο, 2018

Το διακύβευμα του… Ξύπνα Βασίλη Στον εκδοτικό οίκο τριγυρνά απαγγέλλοντας φαιδρή ποίηση με περισπούδαστο και σοβαροφανές ύφος ο κος Φανφάρας, τον οποίο υποστηρίζει με πάθος η κα Φαρλάκου ως ανερχόμενο […]

Ευρωπαϊκά Βραβεία Θεάτρου και… G7: Το Θεατρικό συγκείμενο και το Κοινωνικό περικείμενο

Εκατοντάδες αστυνομικοί και στρατιώτες με πολυβόλα στα χέρια -ακόμα κι ένα τεθωρακισμένο στην κεντρική πλατεία πάνω από την αρχαία ρωμαϊκή αγορά- φρουρούν την πόλη, τους πολίτες και τους τουρίστες. Περιφρουρούν […]

“Όλα θα πάνε καλά. Το τέλος του Λουδοβίκου” – «Ουγκώ: μια ουτοπία» στη Στέγη, 2017

Δύο παραστάσεις κι ένας Στοχασμός πάνω στην Επανάσταση Ο Joel Pommerat, σημαντικός Γάλλος θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης, έχει καταπιαστεί πολλάκις με τους όρους και τις παραμέτρους του «πολιτικού», σε αρκετές […]

“Ύμνος στην Αγάπη” στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, 2017

Στη σκηνή, που αποτελείται από ένα ξύλινο πατάρι στο χρώμα της άμμου, βρίσκεται ένας πολυμελής θίασος: γυναίκες -στην πλειονότητά τους- κάθε ηλικίας, άντρες και παιδιά. Ντυμένοι με καθημερινά ρούχα, διαφορετικής […]

«Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί» από την Ομάδα Άτοναλ στο Θέατρο 104, 2016

Για μια φραντζόλα ψωμί… Άραγε η ανάπτυξη της Συνείδησης και της Σκέψης, ως το αποτέλεσμα της δαρβινικής εξέλιξης του ανθρώπινου είδους, συνιστούν αδιαμφισβήτητους όρους της «ανωτερότητας» και της ευημερίας του; […]

«Ιούλιος Καίσαρας. Σπαράγματα.» του Ρομέο Καστελούτσι στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, 2016

Πρόστυχο να είσαι Καίσαρ. Ρομέο Καστελούτσι: Σπαράγματα θεατρικής Λογο-τεχνίας Ιστορικά πρόσωπα, ο λόγος τους κι η Ιστορία. Καλλιτέχνες, ο λόγος τους κι η Τέχνη, κατ’ αντιστοιχία. Τα ιστορικά πρόσωπα και […]

«Η επίσκεψη της Γηραιάς Κυρίας» του Φρίντριχ Ντύρρενματ στο Θεατρικό Εργαστήρι Άστρους, 2016

Η Επίσκεψη της Γηραιάς Ευρώπης Πώς ήταν σε θέση ο Ντύρρενματ να διαγνώσει προκαταβολικά τις παθογένειες και τις συνέπειες του Ευρωπαϊκού Οργανισμού, πριν ακόμα ωριμάσουν οι συνθήκες της ενηλικίωσής του […]

«Όταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί» του Ερρίκου Ίψεν στο Θέατρο Τέχνης (2016)

Το «Όταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί» (1899) είναι το τελευταίο έργο του Ίψεν. Ανήκει σε μια ενότητα δραμάτων του (Σόλνες, Μπραντ, Μπόρκμαν) όπου ο άνθρωπος αναμετράται πρωτίστως με το είναι […]

Πόσο α-πολιτική είναι η «κοινωφελής» πολιτική; (2014)

  Αν είναι να διαλέξω το μη χείρον (τότε) δεν διαλέγω τίποτα Καρλ Κράους   Οι οικονομικά και πολιτικά κυρίαρχες τάξεις χρηματοδοτούν, ανέκαθεν, ποικίλες κοινωνικές λειτουργίες ενώ επιχορηγούν τον πολιτισμό. […]