«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» του Φασμπίντερ στο Φουαγιέ της ΕΜΣ, 2018

Η «πέτρινη» φόρμα της εξουσίας Όταν ρωτήθηκε κάποια στιγμή ο Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ να κατονομάσει τις δέκα καλύτερες ταινίες στην ιστορία του Γερμανικού κινηματογράφου έβαλε στη λίστα και δυο τρεις […]

O χειρουργικός υπερνατουραλισμός του David Mamet (2017)

Μέχρι το 2005 περίπου που το είχα ψάξει είχαν δημοσιευτεί περισσότερες από 1300 κριτικές παραστάσεων έργων του σε εφημερίδες και περιοδικά, και περισσότερα από 220 επιστημονικά άρθρα, κεφάλαια σε βιβλία […]

«Άλκηστη» του Ευριπίδη στο Θέατρο Δάσους, 2017

Περιπαιχτική «Άλκηστη» στο Δάσος Είναι περίεργη όσο και ενδιαφέρουσα η θέση της γυναίκας στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Από τη μια στερείται ίσων δικαιωμάτων σε σχέση με τον άνδρα —αφού δεν […]

(Ανα)προσαρμογές και θεατρική αγορά (2017)

Κατά τη διάρκεια της χειμερινής σεζόν θεατές και κριτικοί βρισκόμαστε μπροστά σε μια πραγματική χιονοστιβάδα θεατροποιημένων εκδοχών πεζών έργων. Ειδικά φέτος σπάσαμε κάθε ρεκόρ. Κάθε δεύτερη παράσταση ήταν και μια […]

“Δηλητήριο”, της Λοτ Φέικεμανς στο Φουαγιέ της ΕΜΣ, 2017

Γλυκόπιοτο δηλητήριο Είναι κάποια έργα που, χωρίς να διεκδικούν δάφνες πρωτοτυπίας, κρύβουν μέσα τους μικρές ωρολογιακές βόμβες που κάθε λίγο και λιγάκι σκάνε και προκαλούν απρόσμενες εκτινάξεις. Και ένα τέτοιο […]

«Η Απειλή» της Άρτεμης Μουστακλίδου στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, 2017

Μια απειλή με viewpoints Εκείνο που ίσως «ξενίσει» τον ανυποψίαστο θεατή στην παράσταση του βραβευμένου έργου της Άρτεμης Μουστακλίδου «Απειλή» (Μικρή Σκηνή της Μονής Λαζαριστών), είναι η σκηνοθεσία του Γιάννη […]

«Ο Υπολοχαγός του Ίνισμορ» του Μάρτιν Μακ Ντόνα στο Vis Motrix Studio, 2017

Εμφύλιος πόλεμος για μια γάτα Η θεατρική αγορά έχει αλωθεί κυριολεκτικά από την περφόρμανς, σε σημείο να έχουμε ξεχάσει τι πάει να πει καλό κείμενο γραμμένο από ικανό δραματικό συγγραφέα. […]

«Η Μαγείρισσα» του Εδουάρντο Ματσάντο στο Θέατρο Καλαμαριάς, 2017

Άγευστα μαγειρέματα Δεν το κρύβω ότι με χαρά υποδέχτηκα την πρωτοβουλία του θεάτρου Καλαμαριάς να εγκαινιάσει τους «Θεατρικούς κύκλους», ένα είδος «μίνι» φεστιβάλ που παιγνιωδώς το ονομάζει East End (κατά […]