«Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ;» του Ε. Άλμπι στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 2018

Σε μια πρώτη ανάγνωση, το παρθενικό, κανονικής διάρκειας έργο του Έντουαρντ Άλμπι «Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ;» (πρωτοπαίχτηκε το 1962), μοιάζει με μια σύγχρονη συζυγική τραγικωμωδία όπου το μίσος συνορεύει με την αγάπη, […]

«Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» του Πιραντέλο στο Εθνικό Θέατρο, 2018

«Απόψε αυτοσχεδιάζουμε, μια παράσταση βασισμένη σε ένα θέμα του Λουίτζι Πιραντέλο» είναι ο τίτλος που -πολύ σωστά- έδωσε ο Δημήτρης Μαυρίκιος στη διασκευή του έργου που φέρει την υπογραφή του. Γιατί, παρόλο […]

«Ο Γυάλινος Κόσμος» του Τ. Ουίλιαμς στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας, 2018

Καταπιεσμένος από έναν εξουσιαστικό πατέρα, «ερωτευμένο με τις μακρινές αποστάσεις», που κάποτε εγκατέλειψε οριστικά την οικογένειά του. Έχοντας μια  συγκρουσιακή σχέση με την ανεδαφική, φιλάρεσκη, δεσποτική αλλά και τρυφερή μητέρα […]

«H Κουζίνα» του Άρνολντ Γουέσκερ στο Θέατρο Αποθήκη, 2018

Μπορεί οι κατσαρόλες να μην άχνιζαν και τα τηγάνια να μην έπαιρναν φωτιά αλλά η ξέφρενη χορογραφία που – εκτός από την ζωντανή προετοιμασία φαγητού – δέσποζε στην παράσταση του […]

«Καντίντ ή η αισιοδοξία» του Βολταίρου στο Θέατρο Πόρτα, 2018

Η διασκευή λογοτεχνικών κειμένων στην ελληνική σκηνή έχει πάρει πια διαστάσεις επιδημίας, εγείροντας πολλά ερωτήματα: Προκύπτει άραγε από την έλλειψη σημαντικών σύγχρονων έργων ή από μια ερευνητική διάθεση που στόχο […]

«Heisenberg» του Σάιμον Στήβενς στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, 2017

Η κβαντική μηχανή στις ανθρώπινες σχέσεις Εκείνος είναι 75 χρόνων και εκείνη 42. Εκείνος είναι από τη φύση του μοναχικός και εκείνη εξωστρεφής, αλλά στην ουσία απελπισμένα μόνη. Η τυχαία […]

«Οπερέττα» του Βίτολντ Γκομπρόβιτς στο Εθνικό Θέατρο – Rex, 2017

Αγγίζοντας τον πυρήνα του έργου, αναλύοντας τον «δαρβινικό εφιάλτη» Ελάχιστες φορές μια σκηνοθετική ανάγνωση με αφορμή ένα έργο πετυχαίνει να φτάσει τόσο ουσιαστικά στον πυρήνα του. Με αφορμή την «Οπερέττα» […]

«Πλατεία Ηρώων» του Τόμας Μπέρνχαρντ στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, 2017

Αν κάτι ξεθάβουν τα βιτριολικά κείμενα του Τόμας Μπέρνχαρντ, είναι η συλλογική ενοχή Συλλογική ενοχή κυρίως των συμπατριωτών του, που ηθελημένα απώθησαν τη φασιστική τους «καταγωγή» ή αν θέλετε τη σιωπηλή […]

«Άγριος σπόρος» του Γιάννη Τσίρου στο Θέατρο Επί Κολωνώ, 2016

Μια παράνομη, αυτοσχέδια καντίνα αραγμένη σε κάποια ελληνική αμμουδερή παραλία. Ο Σταύρος, στον οποίο επίσης ανήκει ένα μικρό χοιροστάσιο εκεί δίπλα, περιγράφει πώς σφάζει τα γουρούνια του. Σιγοτρα-γουδάει το «Σαν […]

«Η φαλακρή τραγουδίστρια» του Ευγένιου Ιονέσκο στο Θέατρο Θησείον, 2016

Η «φαλακρή τραγουδίστρια» μέσα από ελπιδοφόρο και δροσερό βλέμμα Είναι ελπιδοφόρο να βλέπεις άγνωστους στο αθηναϊκό κοινό, αλλά και στην ουσία πρωτοεμφανιζόμενους δημιουργούς να αντιμετωπίζουν τη θεατρική πράξη με τόση […]